Boekrecensie: haar volgende hoofdstuk door Lori Day en Charlotte Kugler

Naam: Haar volgende hoofdstuk: Hoe moederdochter clubs boekt, kan helpen bij het navigeren door kwaadaardige media, risicovolle relaties, meisjesroddel en nog veel meer Merk: Lori Day en Charlotte Kugler pagina's: 272 Prijs: $10.06

Korte inhoud: Moederdochterboekclubs zijn een geweldige manier om het lezen, binden en socialiseren van moeders, dochters en hun vrienden aan te moedigen. Maar deze clubs kunnen meer dan dat doen, suggereert onderwijspsycholoog en ouderschapcoach Lori Day. Ze kunnen een veilige en stimulerende haven creëren waar meisjes vrijuit kunnen discussiëren over en navigeren in kwesties rond meisjesjaren. In Her Next Chapter maakt Day gebruik van ervaringen in haar eigen club en haar expertise als opvoeder om een ​​tijdige en inspirerende kijk te bieden op moeder-dochterboekclubs. Ze geeft een overzicht van acht van de grootste uitdagingen waar meisjes vandaag voor staan, zoals negatief lichaamsbeeld, pesten, genderstereotypen, mediasualisering, ongezonde relaties en meer, terwijl ze weven in zorgvuldig gekozen boek-, film- en mediaaanbevelingen; doordachte discussievragen; en groepsactiviteiten en uitstapjes die gesprekken verruimen en verrijken en clubs leuk maken. In haar volgende hoofdstuk wordt beschreven hoe moeders de magie van boeken kunnen gebruiken om het zelfvertrouwen en het gevoel van mogelijkheid van meisjes op te bouwen als leiders, bondgenoten en agenten van verandering. Een lijst met verdere bronnen en reflecties en observaties van de inmiddels volwassen dochter van Day, Charlotte, ronden deze onmisbare hulpbron af voor iedereen die geeft om, geeft les, of werkt met meisjes.

Toen ik opgroeide, maakte ik me geen zorgen over hoe ik eruit zag. Ik maakte me zeker geen zorgen over sexy te zijn. Ik wist niet eens wat dat betekende. Mijn kledingkast had alle kleuren van de regenboog, inclusief blauw. Roze was maar een klein deel ervan. Ik speelde met Barbies en keek naar Disney-prinsesfilms, maar ik speelde ook met de jongens bal of verstoppertje spelen.

Maar sindsdien is er veel veranderd. Speelgoed dat vroeger geslachtsneutraal was, bevindt zich nu in het gangpad van de jongens. Je weet wanneer je de meisjes gaat bereiken. Je wordt begroet door een overweldigende roze zee. De meeste kleding voor meisjes komt ook in het roze, en steeds vaker worden ze kortere, minder opvallende en sportieve ongepaste berichten zoals 'Niets smaakt zo goed als skinny voelt' of 'Future Trophy Wife'.

© San José Library

Er wordt aan meisjes geleerd dat uiterlijk alleen maar belangrijk is, en als ze niet conform zijn, worden ze er misschien voor gepest. Het schoonheidsideaal dat ze krijgen, is sowieso al te onrealistisch, dus zelfs als ze zich proberen te conformeren, blijven ze hun lichamen haten en gaan ze op jongere en jongere leeftijd op streng dieet en extreme fitnessregimes. Genderstereotypen kunnen meisjes ervan weerhouden loopbanen te volgen naar wat wordt gezien als mannenvelden, terwijl minder mogelijkheden voor jongens en meisjes om samen te spelen ernstige gevolgen kunnen hebben voor hun vermogen om later op het leven gezonde, romantische relaties te ontwikkelen.

Het opvoeden van meisjes is zoveel moeilijker geworden en veel ouders voelen zich ontmoedigd en geloven dat er niets is dat ze kunnen doen om hun meisjes te helpen bij het navigeren door deze en vele andere problemen die ze in hun leven tegenkomen. Maar ouders hebben veel meer macht en veel meer invloed op hun kinderen dan zij denken. Een onderschat maar zeer krachtig hulpmiddel dat moeders kunnen gebruiken om de negatieve en gevaarlijke boodschappen te bestrijden die de samenleving voedt aan hun meisjes, door een moeder-dochterboekclub te beginnen..

Toegegeven, ik was niet vertrouwd met dit concept tot ik het las Haar volgende hoofdstuk: Hoe moederdochter clubs boekt, kan meisjes helpen door kwaadaardige media, riskante relaties, meisjesroddel en zoveel meer te navigeren door Lori Day en Charlotte Kugler, maar nu kan ik niet wachten om een ​​klein meisje te hebben om het mijne te beginnen (hoewel ik misschien iets soortgelijks doe als ik ook een jongen heb. 🙂). Deze boekclubs bevorderen een nauwere relatie tussen een moeder en haar dochter en bieden een veilige en niet-oordelende omgeving om moeilijke onderwerpen te bespreken, zoals pesten, genderstereotypen, seksualisering van kleine meisjes, LGBTQ-kwesties, beledigende relaties en geweld tegen vrouwen, met uw kleine meid.

© Juliet M

In het tweede deel van het boek, Dag biedt een lijst met boeken, films en andere soorten media die deze problemen aanpakken. Nadat je ze hebt gelezen / bekeken, kun je de vragen van Day gebruiken (of zelf verzinnen) om de discussie te starten op een manier die geschikt is voor haar leeftijd. Dit doen in een groepsomgeving kan ook heel nuttig zijn voor die moeders die een bepaald probleem met hun dochters willen bespreken, maar zich te beschaamd voelen of gewoon niet weten hoe ze dat moeten doen. De kans is groot dat er in de groep een andere moeder zal zijn die zich meer op haar gemak voelt met het onderwerp, zodat uw dochter alle informatie krijgt die ze nodig heeft van iemand die u vertrouwt, onder uw toezicht en op een veilige manier.

Het eerste deel van het boek, in plaats daarvan, legt uit wat een moeder-dochter boekenclub is en hoe je je eigen club kunt opzetten. In deze hoofdstukken wordt u ook gewaarschuwd voor mogelijke problemen die kunnen optreden, zoals hoe om te gaan met mogelijke pestincidenten en tips over hoe u de leden van uw club kunt kiezen, de kwesties die u wilt adresseren, de boeken en films die u zult gebruiken om te doen en wat te doen als een paar ophoudt.

Day schrijft op een zeer boeiende manier.Ze predikt nooit. In plaats daarvan, je zult het gevoel hebben dat je praat met een vriend die dezelfde problemen heeft doorstaan ​​en je nu advies kan geven over hoe je ze kunt oplossen. Natuurlijk is het boek niet alleen voor moeders. Stiefmoeders, grootmoeders, leraren en elke andere volwassene die met de zorg voor een klein meisje is belast, kunnen ook boekenclubs oprichten om haar te helpen mediageletterdheid te leren en de vele problemen aan te pakken waarmee ze in haar leven te maken zal krijgen. Ik kan het niet genoeg aanbevelen!

Verkrijgbaar bij: Amazone

Samenvatting Haar volgende hoofdstuk: Hoe moederdochter clubs kan helpen meisjes te helpen door kwaadaardige media, riskante relaties, meisjesroddel en zoveel meer van Lori Day te navigeren, legt de vele voordelen van het starten van een moederdochter-boekenclub uit en geeft je tips over hoe je moet stellen het op en voer het uit. Day biedt ook een lijst met boeken, films en vragen om u te helpen moeilijke onderwerpen, zoals pesten en seksualisering, met uw kleine meisje te bespreken op een manier die bij haar leeftijd past. De toon is vriendelijk en boeiend.

Beoordeling: 4.5 / 5

Disclaimer: Ik ontving een exemplaar van dit boek van PR ter overweging. Bovendien bevat de post gelieerde links. Zie mijn disclaimer voor meer informatie.