Boekrecensie: In Your Face: The Culture Of Beauty And You door Shari Graydon

Naam: In Your Face: The Culture Of Beauty Merk: Shari Graydon pagina's: 172 Prijs: AUS $ 20,95

Korte inhoud: Een levendige, tot nadenken stemmende blik op de kracht en valkuilen van de hype van de schoonheidsindustrie. Van sprookjes en Hollywood-films tot tijdschriftadvertenties, reality-tv en internet, we absorberen de les vroeg: mooi zijn is het antwoord op onze dromen. Het is voor tieners moeilijker dan ooit om de eindeloze berichten in de media die onbereikbare idealen promoten te versluieren, maar op geen enkel moment in de geschiedenis hebben ze meer hulpmiddelen om de boodschap te veranderen. Met "In Your Face" moedigt Shari Graydon lezers aan om kritisch na te denken over de cultuur van schoonheid, zowel in het heden als verleden. Of het nu gaat om de verschillende standaarden voor jongens versus meisjes, rassen- en grootteverschuivingen, de aannames die we hebben over modellen en beroemdheden, of de boodschap dat de "juiste" kleding, make-up of chirurgische ingreep je een beter persoon kan maken, Graydon's onbevooroordeelde blik op de realiteit achter onze idealen helpt tieners de hype in de schoonheidsindustrie te deconstrueren. Volledig opnieuw geschreven en opnieuw ontworpen vanaf de editie van 2004, is "In Your Face" bijgewerkt om de verhoogde druk van schoonheid in het digitale tijdperk - zowel goed als slecht - weer te geven om ons zelfbeeld vorm te geven. Het aantrekkelijke formaat in tijdschriftstijl, stijlvolle illustraties en een gesprekstoon trekken lezers in deze krachtige verkenning van het complexe onderwerp schoonheid.

Schoonheid is krachtig. Het is transformatief. Het heeft niet alleen invloed op ons uiterlijk, maar ook op onze gemoedstoestand. Als we het leuk vinden hoe we eruitzien, voelen we ons goed. We zijn klaar om de uitdaging aan te gaan met vertrouwen en een glimlach op onze gezichten. We kunnen de wereld veroveren. Maar als we ons lelijk voelen en ons zorgen maken over elke waargenomen fout, daalt ons zelfrespect naar de grond en lijkt niets ooit goed te gaan. We gaan geloven dat we niet goed genoeg zijn en geven onze dromen op.

In de wereld van vandaag is een goed gevoel over hoe we eruit zien steeds moeilijker. De schoonheidsindustrie heeft normen vastgesteld die voor iedereen onmogelijk te bereiken zijn en verkoopt ons producten die beloven, door ons er mooi uit te laten zien, om al onze problemen op te lossen. En zijn klanten worden jonger en jonger. Van sprookjesachtige tot sociale media, van tv-shows tot tijdschriften, jonge meisjes worden gebombardeerd met de boodschap dat mooi zijn het enige is dat telt in het leven. Maar wat betekent mooi?

Met "In Your Face", een boek gericht op tieners, maar dat elke vrouw die niet houdt van hoe ze eruit ziet ook zou moeten lezen, moedigt Shari Graydon lezers aan om deze vraag te beantwoorden en kritisch na te denken over alle schoonheidsberichten waaraan we worden blootgesteld elke dag. Graydon legt uit hoe bedrijven geld verdienen door te profiteren van onze onzekerheden over de manier waarop we eruitzien, de verschillende normen voor jongens en meisjes, hoe het concept van schoonheid door de eeuwen heen is veranderd, hoe sociale media de druk om er goed uit te zien is toegenomen, en nog veel meer. . Graydon vraagt ​​zich ook af of mooi zijn een goede zaak is. We nemen aan dat mooie mensen het gemakkelijk hebben, maar hun schoonheid heeft ook nadelen.

Het boek is visueel aantrekkelijk. Elk hoofdstuk is kort, maar zeer informatief en tot nadenken stemmend, en zit vol met mooie illustraties, strips en visuele hulpmiddelen die het een boeiende lezing maken. Graydon schrijft op een informele manier waardoor je het gevoel hebt dat je met een vriend praat. Hoewel ze bevooroordeeld is tegen de schoonheidsindustrie, predikt ze nooit. Haar toon is niet boos. Het is eerlijk. Rechtdoorzee. Graydon laat je nadenken en je kijk op schoonheid uitdagen. Haar boek is een zeer verhelderend boek dat je ogen opent voor hoe diep we gemanipuleerd worden door de schoonheidsindustrie.

Verkrijgbaar bij: Booktopia

Samenvatting Met In Your Face moedigt Shari Graydon lezers aan om kritisch na te denken over het concept van schoonheid. Ze biedt ook tips voor mediageletterdheid om ons te helpen bij het opmerken en evalueren van alle berichten die bij ons binnenkomen. Visueel aantrekkelijk, prachtig geïllustreerd en goed onderzocht, In Your Face is een verhelderend en boeiend boek dat elke tiener en vrouw die ontevreden is over haar uiterlijk moet lezen.

Beoordeling: 4/5

Disclosure: dit item is ter overweging verzonden door PR.Ook de recensie bevat een koppeling voor partners. Zie mijn disclaimer voor meer informatie.