Boekbespreking: verander je kleding, verander je leven door George Brescia

Titel: Verander je kleding, verander je leven: omdat je niet naakt kunt gaan Schrijver: George Brescia pagina's: 288 Prijs: $15.30

Korte inhoud: Open de deur voor harmonieuze, krachtige en positieve aankleding met een gids die lijkt op The Secret-voor je garderobe. In dit baanbrekende instructieboek laat stijlkenner George Brescia zien hoe je jezelf van binnenuit kunt transformeren. Meer dan een stijlgids, dit revolutionaire boek van een ervaren stylist leert een methode van bewuste dressing die begint met een krachtige interne verandering. In plaats van alleen maar te grijpen naar wat er voorhanden is, leer je om je doelen voor vandaag te bepalen, te bepalen hoe je wilt worden waargenomen en je vervolgens te kleden op een manier die helpt die intenties te manifesteren. Verander je kleding, verander je leven, onthul de ware kracht die je kleding heeft om je leven te beïnvloeden, en laat zien hoe deze tweede huid invloed heeft op je baanvooruitzichten, je romantische leven, je inkomen en zelfs je diepste zelfgevoel. Zijn stylingmethoden vertalen naar een filosofie die iedereen alleen kan toepassen, Brescia levert ook tips en tricks van de handel om zelfs de meest ongelukkige dressoir om te zetten in een gelukkige en goed opgeleide shopper. Omdat het doel is om je er niet alleen goed uit te laten zien, maar je ook zelfverzekerder te voelen. Van grote kastrevisies tot een geheel nieuwe filosofie over kleur, dit is een uitgebreide handleiding voor iedereen die ooit in wanhoop naar haar kast heeft gekeken. Toegankelijk, direct, eerlijk en tot nadenken stemmend, verander je kleding, verander je leven, kijk in een oogwenk naar het kruispunt tussen onze kleding en onze emoties, hoop en dromen, en laat ons zien hoe het verbeteren van ons uiterlijke uiterlijk levensvatbaar kan zijn veranderende effecten op hoe we door anderen worden waargenomen - en wat nog belangrijker is, op hoe we onszelf waarnemen.

"Dit is geen boek over stijl of mode. Dit is een boek over leren zien. Dit is een boek over je relatie met de buitenwereld. Dit is een boek over het brengen van orde en harmonie in ons uiterlijk, en dus in ons innerlijk leven. Dit is een boek over hoe we op onze manier komen. Dit is een boek over het verhogen van het volume en elke dag ten volle leven. Dit is een boek over verandering, "reciteert stylist George Brescia in de introductie van zijn nieuwe boek, Change Your Clothes, Change Your Life.

Hebben kleding echt zo'n diepgaande invloed op ons leven? Ja. De manier waarop we ons kleden is een weerspiegeling van ons innerlijke zelf. Als we ons goed voelen over onszelf, hebben we de neiging ons beter te kleden en meer aandacht te schenken aan wat ons past en ons vleit. Maar als we de manier waarop we kijken haten, hebben we de neiging ons lichaam te verbergen achter flodderige, vormeloze, vaalgekleurde kleding, in de hoop dat niemand ons zal opmerken. Alleen dit heeft het tegenovergestelde effect. Onze dowdiness markeert ons als onzeker en doet ons opvallen. En om de verkeerde redenen.

Onze outfits, of we het nu leuk vinden of niet, sturen een bericht naar de buitenwereld. Deze boodschap kan zowel positief als negatief zijn en consequent van invloed zijn op alle aspecten van ons leven, van onze baanvooruitzichten en inkomen tot onze romantische levens en ons zelfrespect. Dat is waarom het belangrijk is om bewust te kleden. Zodat je via je kleding kunt communiceren wie je bent en wat je wilt in het leven.

In dit boek geeft Brescia waardevolle inzichten om u te helpen begrijpen waarom u zich zo kleden zoals u doet en hoe u uw echte innerlijke zelf naar voren kunt brengen. Zodra je jezelf toestemming hebt gegeven om je te kleden zoals je altijd al hebt gewild, zul je hetzelfde doen op andere gebieden van je leven, gelukkiger worden en meer voldoening geven.

Natuurlijk bevat het boek ook veel praktische stijltips. Brescia leert je hoe je je kledingkast moet schoonmaken, welke essentiële eigenschappen elke vrouw in haar kast zou moeten hebben om elke gelegenheid in stijl aan te kunnen, welke kleuren het beste bij jouw kleur passen (hoewel ik een beetje teleurgesteld was, is er geen advies hierover voor vrouwen met halfbruin haar - elke andere gewone haarkleur is bedekt) en welke stijlen het beste uw vorm vleien, hoe u de juiste accessoires voor elke outfit kunt kiezen, en nog veel meer.

Het boek is geschreven in een grappige en vermakelijke stijl, waardoor je het gevoel hebt dat je met een vriend praat. Ja, soms is de taal een beetje overdreven, en het voelt alsof hij de mode een beetje te serieus neemt, maar dan denk ik dat dat normaal is als je in deze branche werkt. Ik voelde ook dat hij voornamelijk praatte met carrièrevrouwen in plaats van met studenten, hoewel iedereen met zijn tips en tijd een veelzijdige garderobe kan maken met een beperkt budget.

Wat me echter erg teleurstelde, was het gebrek aan foto's. Ik had graag wat voor en na transformaties gezien. Desondanks zou ik dit boek ten zeerste aanbevelen aan elke vrouw die niet tevreden is met haar huidige stijl en deze wil veranderen. Voordat u nieuwe kleding koopt, moet u erachter komen wie u bent en wat u wilt communiceren. Verander je kleding, verander je leven, helpt je beide.

Verkrijgbaar bij: Amazone

Samenvatting In zijn boek, Change Your Clothes, Change Your Life, legt George Brescia uit hoe goed gekleed je elk aspect van je leven kan veranderen. Vol met stijltips en psychologische inzichten, deze gids zal je helpen je te kleden zoals je altijd al had gewild en te communiceren wie je bent door je kleding.

Beoordeling: 4/5

Disclosure: dit item is ter overweging verzonden door PR.Ook de recensie bevat een koppeling voor partners.Zie mijn disclaimer voor meer informatie.