Deze vaak gebruikte Acne-medicatie gaat blind worden

Deze vaak gebruikte Acne-medicatie gaat blind worden

Dorothy Atkins

Dorothy Atkins | Hoofdredacteur | E-mail

Het is niet ongebruikelijk dat mensen zich tot orale medicatie wenden in de hoop onvolkomenheden in de huid op te ruimen, maar het is ongewoon voor diezelfde medicijnen om zulke ernstige bijwerkingen te veroorzaken dat mensen blindheid riskeren. Helaas is dat precies wat er is gebeurd met een vrouw, Emma O'Mahoney uit Indiana, toen ze begon met het nemen van medicijnen om acne te verminderen.

Je vindt dit misschien ook leuk: Vrouw werd geblindeerd tijdens routinematig tandheelkundig bezoek

"Lang verhaal kort, vorig jaar had ik een reactie op een medicijn dat de oorzaak was van ruggenmergvloeistof in mijn hersenen, zwelling van mijn oogzenuw, waardoor ik veel van mijn gezichtsvermogen verloor", schreef O'Mahoney over een bericht dat is geüpload naar haar Instagram-account. "Toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis, vertelden ze me dat ik een dag verwijderd was van volledig blind te zijn."

Voor degenen die het verhaal van mijn ogen niet weten, hier is het. 🙈🙈🙈 Deze keer vorig jaar verloor ik een goede hoeveelheid van mijn gezichtsvermogen. De reden dat ik besloot om mijn "verhaal" eindelijk op sociale media te vertellen is bc. Ik weet dat er veel onbeantwoorde vragen zijn en als je me met een stok door de stad ziet lopen, wil ik niet dat je in paniek raakt. Lang verhaal kort, vorig jaar had ik een reactie op een medicijn dat de oorzaak was van ruggenmergvloeistof in mijn hersenen, zwelling van mijn oogzenuw, waardoor ik veel van mijn gezichtsvermogen kwijtraakte. Toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis, vertelden ze me dat ik een dag niet meer helemaal blind was. Dankzij Riley's oftalmologie-, neurologie- en neurochirurgieteams kon ik het afgelopen jaar goed zien met behulp van chirurgie en zware medicatie. Dus wat kan ik zien? Ik heb een gebrek aan perifeer zicht, mooie blinde vlekken die graag rond mijn ogen dansen, ik ben blind in de onderste helft van mijn linkeroog, alle rechte lijnen zijn golvend en ik heb nachtblindheid. Hoewel mijn visie een beetje zuigt, ben ik zo dankbaar voor wat ik heb. Ik ben mijn laatste jaar online aan het afronden met behulp van de technologie van Voc. Rehabilitatie. in de zomer, en zal in het najaar van 2018 naar de academie voor theater gaan met de nadruk op sociale rechtvaardigheid. Ik plaats dit niet voor mensen om medelijden met me te hebben, jongens. Ik voel me echt goed. Ik wilde gewoon een eerlijke update geven over mijn leven, iets wat ik altijd heb verwaarloosd om te doen op sociale media. Dat is alles!

Een bericht gedeeld door Emma O'Mahoney 🍯 (@emmamyhoney) op

O'Mahoney - die pas 15 jaar oud was toen ze begon met het nemen van acnemedicijn, doxycycline - zei dat haar symptomen pas twee jaar na het begin van het recept begonnen waren, Verleiden rapporten. "Het eerste teken dat er iets mis was, was mijn rug," legde ze uit. "Ik had ernstige pijn waardoor ik gedurende ongeveer twee en een halve week niets kon doen."

Uiteindelijk begon de visie van O'Mahoney te vervagen en beloofde ze haar naar het ziekenhuis te gaan en meerdere tests te ondergaan voordat ze uiteindelijk de diagnose intracraniële hypertensie kregen - een mogelijk neveneffect doxycycline.

Ik heb cystic acne, maar ik ga proberen hoe ik mezelf sowieso leuk vind. • Voor degenen die me nog niet hebben gezien tijdens de puberteit, was mijn strijd tegen acne lang en pijnlijk. Ik begon Proactive toen ik twaalf was en medicijnen toen ik veertien was. Het zomer na het Junior-jaar begon ik voor het eerst sinds jaren eindelijk een blanke huid te ervaren. Toen zorgde het medicijn dat me mijn droomhuid toekende ervoor dat ik een goede hoeveelheid van mijn gezichtsvermogen verloor en me ervan weerhield om mijn oudste klas te behalen. Sindsdien is de acne terug, slechter en pijnlijker dan ooit. Ik heb geprobeerd wat lijkt op elke natuurlijke remedie onder de zon en niets werkt. Dus ik ga iets nieuws proberen, ik zal proberen mezelf leuk te vinden en mijn huid te laten zien wat het is. Natuurlijk zal ik blijven zoeken naar manieren om mijn huid te behandelen, maar ik zal stoppen met in de spiegel kijken en mezelf haten voor iets dat ik niet kan controleren. Mijn huid doet het op dit moment het beste, en voor nu moet dat goed genoeg zijn. Dus hier ben ik, geen make-up, acne en blij :)

Een bericht gedeeld door Emma O'Mahoney 🍯 (@emmamyhoney) op

"Doxycycline is een antibioticum dat wordt gebruikt voor de behandeling van verschillende bacteriële infecties en dat vaak wordt gebruikt voor de behandeling van acne", legt New Yorkse dermatoloog Jody Levine, MD uit. "[Deze bijwerking] is het gevolg van een verhoogde cerebrospinale vloeistofdruk en het is niet duidelijk waarom de [doxycycline] dit kan veroorzaken." Volgens Dr. Levine kan isotretinoïne - beter bekend als Accutane - ook deze bijwerking veroorzaken, hoewel het is ook zeer zeldzaam voor dit medicijn.

Gelukkig zei O'Mahoney dat ze het grootste deel van haar zicht kon herwinnen dankzij chirurgische procedures en "zware medicatie." "Dus wat kan ik zien?" ze ging verder op haar Instagram-post. "Ik heb een gebrek aan perifeer zicht, mooie blinde vlekken die graag rond mijn ogen dansen, ik ben blind in de onderste helft van mijn linkeroog, alle rechte lijnen zijn golvend en ik heb nachtblindheid."

Omdat de overgrote meerderheid van doxycycline-gebruikers geen bijwerkingen krijgt, zegt Dr. Levine dat dit antibioticum over het algemeen zeer veilig is. Patiënten moeten er echter rekening mee houden dat als ze hoofdpijn hebben die langer dan een dag aanhoudt, ze de medicatie moeten stoppen en hun arts moeten waarschuwen. Normaal gesproken heeft de hoofdpijn niets met de medicatie te maken; het is echter altijd belangrijk om voorzichtig te zijn bij het nemen van medicijnen.

Deel Met Je Vrienden

Gerelateerde Artikelen

add